Supermarket-urile au dezvolatat o serie intreaga de instrumente de marketing pentru a va convinge sa cumparati si sa cheltuiti mai multi bani atunci cand mergeti la cumparaturi. De foarte multe ori mergem la cumparaturi cu intentia de a cumpara cateva produse dar ne intoarcem cu sacosa plina de produse.
Majoritatea produselor cumparate si care nu erau pe lista de cumparaturi au ajuns in cosul de cumparaturi deoarece erau la promotie, si astfel s-a declansat instinctul de a cumpara, convinsi ca o sa avem nevoie in perioada urmatoare de acel produs. De multe ori insa ajungem sa aruncam aceste produse cumparate la promotie, si de care nu avem nevoie de fapt, sau uitam de ele.
Iata cateva dintre strategiile supermarket-urilor la care trebuie sa fiti atenti pentru a face economii atunci cand faceti cumparaturi.
Produsele asezate la nivelul ochilor sunt cele mai scumpe. Companiile producatoare negociaza si platesc locul pe raft al produsului.
Supermarketurile schimba periodic dispunerea marfurilor in magazine, in asa fel incat clientul sa fie nevoit sa treaca prin tot magazinul pentru a gasi ceea ce cauta.
Produsele de stricta necesitate sunt dispuse cel mai departe de intrarea in magazine.
In timp ce astepti sa la casele de marcat sa platesti produsele cumparate, magazinele au asezate foarte multe produse in acea zona, iar de regula acelea sunt produse care au o marja ridicata de profit pentru magazine.
Cum poti evita sa intri in capcana intinsa de catre supermarket-uri:
– Mergi la supermarket cu o lista de cumparaturi
– Compara preturile pentru a vedea care produs este mai avantajos
– Analizeaza ofertele pe care le gasesti in magazin, pentru ca de multe ori ce e azi la oferta avea in urma cu cateva zile acelasi pret.