Fondată în 1979, în Belgia, ca rețea de magazine discount și de cartier, PROFI ajungea în 2006 să numere 146 de unități în Belgia, Ungaria și România. În anii următori, și-a continuat extinderea către diferite părți din Moldova, Muntenia și Oltenia.

Cu peste 4000 de angajati la sfarsitul lui 2012, la care se adaugă încă cel puțin 1000 în 2013, PROFI este unul dintre marii angajatori din România.

Un salt important l-a constituit achiziționarea unei alte rețele românești de retail cu o foarte bună reputație, Albinuţa, dar pasul cel mai important s-a făcut la sfârşitul anului 2009, când afacerea din România, constituită déjà din 67 de magazine, a fost achiziţionată integral de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul de private equity administrat de Enterprise Investors (EI). Această acțiune s-a finalizat în martie 2010.
De acum separată de magazinele din Belgia și Ungaria, și bucurându-se atât de forța financiară, cât și de planurile de crestere foarte ambițioase ale celor de la EI, rețeaua magazinelor PROFI reunite în cadrul companiei PROFI Rom Food Srl. a început să se extinda într-un ritm până atunci nemaiîntâlnit în retailul românesc.

Într-un singur an, au fost inaugurate 26 de magazine, ceea ce a determinat reputata publicație de afaceri Ziarul Financiar să califice PROFI drept lanțul de retail modern din România cu cea mai agresivă extindere în 2011. La sfarsitul anului 2012, PROFI număra déjà 149 de magazine, iar planurile pentru 2013 prevăd extinderea rețelei cu cel putin 45 de noi unități.

Aproximativ 140.000 de clienți calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele la unele dintre cele mai bune prețuri de pe piață. PROFI incurajează producția locală, peste 90% din sortimentația PROFI fiind produsă în România.
Succesul PROFI se datorează într-o măsură considerabilă și numărului din ce in ce mai mare de branduri proprii care tind să se apropie de 20% din totalul produselor.

Acționând într-un mediu economic foarte competitiv, în care granițele tradiționale dintre magazinele discount, supermarketuri și hypermarketuri devin tot mai puțin relevante, magazinele PROFI se remarcă printr-un model de afaceri propriu ce combină produse de calitate și promoții atrăgătoare, prospețime și accesibilitate în imediata proximitate a locului unde locuiesc clienții lor.

Totodată, magazinele PROFI acționează ca un bun vecin care își asumă un rol social. PROFI a inaugurat campania “Profi te premiază!”, acțiune în care compania și partenerii săi au investit peste un milion de euro pentru a dota 227 de școli cu 3632 de calculatoare legate in retea, și alte 226 de școli cu tot atatea videoproiectoare. Campania a fost desfășurată în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Iar nu in cele din urma, in 2012, a fost inaugurat un birou PROFI la Cracovia, in Polonia, in intentia de a plasa compania pe o pozitie concurentiala mai buna, prin posibilitatea de a oferi clientilor din Romania produse poloneze de calitate, la preturi mai mici. Aceasta se va raliza prin utilizarea vastelor contacte si know-how acumulate de companie, precum si datorita importantei sustineri financiare de care aceasta se bucura.